ZÁKLADY VEDENÍ ROZHOVORU V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

Anotace kurzu:

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky se základní teorií efektivního rozhovoru a některými technikami, které lze použít při práci s dospělými uživateli sociálních služeb a při výkonu sociální práce. Rozhovor je jedním ze základních nástrojů při poskytování sociálních služeb a jeho umění je základním pilířem dovedností ve všech pomáhajících profesích a sociální práci. Aby rozhovor vedl ke stanovenému cíli, je třeba se orientovat v jeho fázích, technikách, ale i obtížích, které mohou ve vedení efektivního rozhovoru bránit. Rozhovor lze následně využít v různých fázích práce s uživateli sociálních služeb a v sociální práci, např. při zjišťování osobních cílů / cílů spolupráce, při individuálním plánování, řešení nepříznivé sociální situace, vedení případového procesu, při motivaci klientů apod.

Cílová skupina:       

a) pracovníci v sociálních službách – další vzdělávání (dle § 116, ZoSS)

b) sociální pracovníci (dle § 110 a 111, ZoSS )

c) pracovníci v manažerské, řídící funkci

Kurz je akreditován MPSV pod číslem: A2021/1295-SP/PC/VP

Časový rozsah: 1 den, 8 výukových hodin (8 x 45 minut)

Další informace:

  • Maximální počet účastníků: 30 účastníků (2 lektoři)
  • Lektoři: Josef Veselka, MBA a Bc. Jindra Koldinská, Mgr. Světlana Pešková